Public access : Scientific watchFeed RSS
Dietary lignan intakes in relation to survival among women with breast cancer
09 februari 2010
Verse Nieuwtjes
Ovenbakken versterkt bepaalde antioxidanten in appels
De meeste antioxidanten zijn gevoelig voor warmte en voor de verschillende bereidingsmethodes van voedingsmiddelen die deze stoffen bevatten. Een nieuw Italiaans onderzoek nuanceert deze stelling nu een beetje.
-
Belgische kinderen hebben een tekort aan vitamine D
Een onderzoek van de Universiteit Gent wijst erop dat veel kleuters (2,5-6,5 jaar) te weinig vitamine D consumeren.
-
Vis eten maakt je slim
Uit de resultaten van een recent Europees onderzoek blijkt dat kinderen van vrouwen die veel vis aten tijdens hun...
-
Meer plantaardige voeding geassocieerd met lager risico op borstkanker
Volgens nieuw onderzoek lijken vrouwen die veel groenten en fruit eten minder risico te lopen op...
