- Accueil >
- Informatie over de Foundation >
- Verse Nieuwtjes
Verse Nieuwtjes
Ovenbakken versterkt bepaalde antioxidanten in appels
01 februari 2012
De meeste antioxidanten zijn gevoelig voor warmte en voor de verschillende bereidingsmethodes van voedingsmiddelen die...
Belgische kinderen hebben een tekort aan vitamine D
20 januari 2012
Een onderzoek van de Universiteit Gent wijst erop dat veel kleuters (2,5-6,5 jaar) te weinig vitamine D consumeren....
Vis eten maakt je slim
20 januari 2012
Uit de resultaten van een recent Europees onderzoek blijkt dat kinderen van vrouwen die veel vis aten tijdens hun...
Meer plantaardige voeding geassocieerd met lager risico op borstkanker
05 oktober 2011
De nieuwe gegevens zijn afkomstig uit een grootschalig onderzoek bij verpleegsters, waarbij 86.621 vrouwen maar liefst...
Minder oxidatie met jonge broccoli
05 oktober 2011
Groenten uit de familie van de kruisbloemigen, en dan vooral broccoli, zijn een bron van specifieke antioxidanten,...
Hoe slapen de Europese kinderen?
01 augustus 2011
Het IDEFICS-onderzoek (Identification and prevention of Dietary- and lifestyle-induced health EFfects In Children and...
De EFSA werkt verder aan de harmonisering van voedingsaanbevelingen
01 augustus 2011
Dat werk moet leiden tot complete voedingsaanbevelingen die onder meer nuttig kunnen zijn voor de etikettering van...
Een bord verdringt de Amerikaanse voedselpiramide
11 juli 2011
Het departement Landbouw van de VS heeft namelijk gekozen voor de afbeelding van een bord waarop heel veel fruit en...
Meer plantaardige eiwitten, minder overgewicht
01 juli 2011
Dat concludeerden onderzoekers naar aanleiding van de voedselconsumptiepeiling die werd uitgevoerd onder 3000 Belgen....
Het project FoodRisC: de consument beter informeren
06 juni 2011
Gezien de recente voedingscrisissen in heel Europa hebben consumenten steeds minder vertrouwen in de voedselketen en de...



